miércoles, 29 de abril de 2020

DIMECRES 29 D’ABRIL DE 2020



DIMECRES 29 D’ABRIL DE 2020

Matemàtiques:

Bon dia, hui tal com us vaig dir ahir, començarem un tema nou. En una pàgina nova de la llibreta ficarem el títol i nom del tema:

Tema 12: Estadística i probabilitat.

Què és la freqüència absoluta?

La freqüència absoluta és la quantitat que hi ha d’alguna dada que estem contant per exemple:
A sisé C hi ha 15 xiquetes i 11 xiquets:

DADES
Freqüència absoluta
Xiquetes
15
Xiquets
11
TOTAL
26

Què és la freqüència relativa?

La freqüència relativa es trau dividint el nombre d’una dada entre el total. Per exemple:

DADES
Freqüència absoluta
Freqüència relativa
Xiquetes
15
15 : 26 = 0,58
Xiquets
11
11 : 26 = 0,42
TOTAL
26
1

El total si sumem tots els resultats de la freqüència relativa sempre ha de donar 1.

Què és la mitjana aritmética?

La mitjana aritmética és el resultat de sumar totes les dades i dividir-ho entre el número de dades total. Per exemple:

DADES
(nota d’un examen)
Freqüència absoluta
(nombre d’alumnes que han tret eixes notes)
Freqüència relativa
6
2
2 : 26 = 0, 08
7
6
6 : 26 = 0,23
9
8
8 : 26 = 0,31
10
10
10 : 26 = 0,38
TOTAL
26
1

Si tenim estes dades i volem traure la mitjana aritmética per a veure quina nota és la mitjana aritmètica farem el següent:

6 + 7 + 9 + 10 = 32 (només sumem les dades)
32 : 4 (perquè hi ha 4 notes en total) = 8.
La nota mitjana de la nostra classe és 8.

Què és la moda?

La moda és la dada que tinga més freqüència absoluta. Per exemple:

DADES
(nota d’un examen)
Freqüència absoluta
(nombre d’alumnes que han tret eixes notes)
Freqüència relativa
6
2
2 : 26 = 0, 08
7
6
6 : 26 = 0,23
9
8
8 : 26 = 0,31
10
10
10 : 26 = 0,38
TOTAL
26
1

La moda en aquest exemple és 10 perquè 10 persones han tret un 10. És la nota que més alumnes han tret.

Poseu la data de hui i copieu-vos una definició de cada concepte que us he explicat ací. Poseu-vos un exemple per a recordar-ho millor com us he fet jo ací.

Açò ho teniu tot a les pàgines 200 i 201Heu de fer de la pàgina 201 les activitats 2 i 5.

En l’activitat 2 ens pregunta si les dades són qualitatives o quantitatives. Tot el que es puga contar és quantitatiu, allò que no podem contar amb nombres és qualitatiu.
Fàcil, no?

Ací teniu les pàgines que necessiteu:


Ens veiem ací la setmana que ve, una abraçada molt gran a tots i totes!

2 comentarios:

¿Tienes alguna duda o comentario? Escríbelo a continuación poniendo tus INICIALES Y NÚMERO DE LISTA para identificarte.