DIMECRES 29 D’ABRIL DE 2020
Matemàtiques:
Bon dia, hui tal com us vaig
dir ahir, començarem un tema nou. En una pàgina nova de la llibreta ficarem el
títol i nom del tema:
Tema 12: Estadística i probabilitat.
Què és la freqüència
absoluta?
La freqüència absoluta és la
quantitat que hi ha d’alguna dada que estem contant per exemple:
A sisé C hi ha 15 xiquetes i
11 xiquets:
DADES
|
Freqüència
absoluta
|
Xiquetes
|
15
|
Xiquets
|
11
|
TOTAL
|
26
|
Què és la freqüència
relativa?
La freqüència relativa es
trau dividint el nombre d’una dada entre el total. Per exemple:
DADES
|
Freqüència absoluta
|
Freqüència
relativa
|
Xiquetes
|
15
|
15 : 26 = 0,58
|
Xiquets
|
11
|
11 : 26 = 0,42
|
TOTAL
|
26
|
1
|
El total si sumem tots els
resultats de la freqüència relativa sempre ha de donar 1.
Què és la mitjana
aritmética?
La mitjana aritmética és el
resultat de sumar totes les dades i dividir-ho entre el número de dades total.
Per exemple:
DADES
(nota d’un examen)
|
Freqüència
absoluta
(nombre
d’alumnes que han tret eixes notes)
|
Freqüència
relativa
|
6
|
2
|
2 : 26 = 0, 08
|
7
|
6
|
6 : 26 = 0,23
|
9
|
8
|
8 : 26 = 0,31
|
10
|
10
|
10 : 26 = 0,38
|
TOTAL
|
26
|
1
|
Si tenim estes dades i volem
traure la mitjana aritmética per a veure quina nota és la mitjana aritmètica farem
el següent:
6 + 7 + 9 + 10 = 32 (només
sumem les dades)
32 : 4 (perquè hi ha 4 notes
en total) = 8.
La nota mitjana de la nostra
classe és 8.
Què és la moda?
La moda és la dada que tinga
més freqüència absoluta. Per exemple:
DADES
(nota
d’un examen)
|
Freqüència absoluta
(nombre d’alumnes que han tret eixes notes)
|
Freqüència
relativa
|
6
|
2
|
2 : 26 = 0, 08
|
7
|
6
|
6 : 26 = 0,23
|
9
|
8
|
8 : 26 = 0,31
|
10
|
10
|
10 : 26 = 0,38
|
TOTAL
|
26
|
1
|
La moda en aquest exemple és 10
perquè 10 persones han tret un 10. És la nota que més alumnes han tret.
Poseu la data de hui i
copieu-vos una definició de cada concepte que us he explicat ací. Poseu-vos un
exemple per a recordar-ho millor com us he fet jo ací.
Açò ho teniu tot a les pàgines 200 i 201. Heu de fer de la pàgina 201 les activitats 2 i 5.
En l’activitat 2 ens pregunta si les dades són qualitatives o quantitatives. Tot el que es puga
contar és quantitatiu, allò que no
podem contar amb nombres és qualitatiu.
Ens
veiem ací la setmana que ve, una abraçada molt gran a tots i totes!
Estefania el ejercicio no es el 1 es el 2
ResponderEliminarÉs veritat, ho canvie. Gràcies.
ResponderEliminar